- JoLube - https://jolube.pl -

Megadyne

1957 – Początek działalności

Pod koniec lat pięćdziesiątych Corrado Tadolini, który charakteryzował się niezwykłą kreatywnością i inteligencją, rozpoczął prace zmierzające do opracowania gamy płaskich gumowych pasów napędowych, a tym samym zapoczątkował własną działalność na niewielką skalę. Tak właśnie narodziła się firma Megadyne!

Lata osiemdziesiąte – Pierwsze pasy poliuretanowe

Lata osiemdziesiąte stanowiły punkt przełomowy w rozwoju firmy. Przyczyniło się do tego wprowadzenie materiałów na bazie poliuretanu, co było wynikiem naturalnych umiejętności techniczno-projektowych członków rodziny Tadolini. Zastosowali oni nową technologię i opracowali pasy odlewane w formach i otwarte do przenoszenia napędu.

Lata dziewięćdziesiąte – Ogólnoświatowa ekspansja

Firma Megadyne staje się liderem na rynku pasów poliuretanowych, a dzięki sukcesowi osiągniętemu na rynku włoskim może się dalej rozwijać i rozpoczyna budowanie sieci „siostrzanych firm” w Europie, a niedługo później otwiera placówki na całym świecie, od Chin po Brazylię.

21 wiek – Rozwiązania do przekładni

Nowe tysiąclecie wyznacza nowy rozdział w historii firmy Megadyne. Zakupiono zakład produkcji gumy w Hiszpanii (dawna firma Pirelli/Dayco) oraz zakład wytwarzający koła pasowe w pobliżu Mediolanu.

Takie posunięcie pozwala firmie Megadyne oferować kompletny układ napędowy, a także prowadzić w wysoce kompetentny sposób operacje techniczne, produkcyjne i handlowe pozwalające zaspokajać zróżnicowane wymagania i potrzeby klientów.

Kupno firmy Jason Industrial stanowi kluczowe posunięcie zmierzające do zapewnienia trwałej obecności w Ameryce pod względem komercyjnym, jak i produkcyjnym. Równie ważne jest rozpoczęcie produkcji pasów poliuretanowych w zakładzie w Qingdao oraz kupno zakładu produkującego gumę w Ningbo, dzięki czemu firma Megadyne zyskuje silną bazę produkcyjną w Azji.

Od 2010 – Konsolidacja

Aby umocnić wiodącą pozycję na rynku, firma Megadyne zwiększa zaangażowanie mające na celu istotne przyspieszenie jej rozwoju oraz rozpoznanie rynku pod kątem kolejnych strategicznych przejęć, które pozwoliłyby poszerzyć jej ofertę.